dissabte, 20 de desembre del 2014

Ex-libris Josefa Segovia

No sé per quin camins, i em sap greu ara no recordar-ho, l’any 1992 em va ser encarregat un ex-libris de commemoració del centenari de naixement de la Venerable María Josefa Segovia, el nom complet de la qual és María Josefa Segovia Morón (Jaén, 1891 - Madrid, 1957). Va ser la primera directora general de la Institució Teresiana. Va estudiar magisteri a Madrid, graduant-se el 1913. Va tornar a Jaén, on Pedro Poveda, ara sant, que volia obrir una de les seves acadèmies, li va oferir la direcció a Josefa, que va acceptar el càrrec i es va lliurar de bona gana a treballar per a la Institució Teresiana. L’any 1924 en va obtenir del papa Pius XI l’aprovació canònica. De Josefa Segovia jo aleshores no en sabia res (ara m'he ajudat de la Viquipèdia per escriure aquesta nota!). Les dades imprescindibles me les van donar en un full. En la data de naixement figurava l’any 1892... Va ser un temps després, i això sí que ho vaig saber, que es va poder comprovar la data exacta del seu naixement, cal suposar que en el moment de fer els tràmits de cara a la seva beatificació.

   


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada