diumenge, 31 d’agost del 2014

Ex-libris Josep Maria (Sanglas)

A Josep Maria Sanglas el vaig conèixer deu fer cap a trenta-sis anys, quan amb la família vaig anar a viure al carrer Provença, 534, gairebé a tocar de la parròquia de Sant Ignasi de Loiola, on vam batejar la meva filla Cristina, que també hi va fer la primera Comunió, així com el meu fill Daniel. Josep Maria Sanglas aleshores hi estava vinculat com a capellà. Ens vèiem sovint en les trobades de la petita comunitat de base de la qual tenia cura i a la qual em vaig afegir. Amb la petita comunitat també assistia a unes formidables sessions que s'organitzaven a la parròquia i que s'anomenaven Recerca i debat, on realment recercàvem i debatíem temes candents de tota mena, des dels més socials fins als més espirituals. També organitzàvem trobades i debats en cases particulars (la casa del Josep Maria sempre estava oberta), i recordo com si fos ara una sessió que va tenir lloc a casa del matrimoni format per Paquita Conejero i Jesús Quintana, en la qual vam invitar el caputxí Jordi Llimona per tal de debatre aspectes del seu llibre Jesús de Natzaret (Edicions 62, 1980). Uns anys després establiria amb el pare Llimona una relació més propera que es va desenvolupar a través d'algunes trobades i de les cartes que ens vam creuar. L'ex-libris del Josep Maria, un home molt obert de mires, data de l'any 1981. Els elements que el componen simbolitzen la seva tasca humana i pastoral.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada