dijous, 8 de maig del 2014

Una mica d'història (personal) al voltant dels ex-libris

Finals de la primavera del 1976. Entro convidada en un domicili familiar on hi ha una gran biblioteca. Els llibres, molts d'ells amb magnífiques relligadures, em criden des dels prestatges. N'obro un i em trobo amb aquesta imatge impresa en un bon paper que apareix enganxat a la contraportada. N'obro un altre i em trobo amb el mateix. Sorpresa, pregunto: Què és això? Un ex-libris -em respon el meu amfitrió. I m'explica amb tot detall en què consisteix un ex-libris i quina és la seva motivació i utilitat. Resto encara més sorpresa, ja que havent passat per l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics, i havent fet disseny gràfic i il.lustració, ningú no em va parlar mai d'aquestes peces, moltes de les quals són belles obres gràfiques.
La il.lustració d'aquest ex-libris, que signa Valentí Castanys, fa referència al lema d'aquest ex-libris familiar: els llibres com a nodriment de l'esperit... Tota la tarda vaig tenir al cap aquella petita peça. Aquest mateix dia vaig decidir que voldria tenir un ex-libris. Més encara: que en dissenyaria un! Vaig trigar un temps a fer-ho. El meu primer ex-libris data de l'any 1977.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada