divendres, 14 d’agost del 2015

Ex-libris Joaquima Alemany

Aquest ex-libris, dissenyat l'any 1989, és a nom de Joaquima Alemany (Barcelona, 1942). Advocada i política catalana, va ser la primera Presidenta de l'Institut Català de les Dones (1989-1997). Vaig conèixer la Joaquima abans de ser-li encarregat crear l'Institut Català de les Dones. La vaig conèixer quan era Presidenta del districte de l'Eixample. Amb motiu d'haver dissenyat un ex-libris a nom d'Oliveras-Verdaguer, Oliveras, que era un col.laborador seu, li va fer arribar el quart volum de la Enciclopèdia editada per Artur M. da Mota Miranda, on hi ha l'article dedicat a la meva obra duta a terme fins aleshores. La Joaquima em va voler conèixer, doncs, per la meva tasca com a dissenyadora d'ex-libris! Més tard col.laboraria en diverses ocasions amb l'Institut Català de les Dones. Joaquima Alemany ha estat senadora a les Corts i diputada per Convergència al Parlament català. Dona molt activa en el camp polític i social, des del 1999 presideix l'Associació Dones per la Llibertat i Democràcia i és també Presidenta de l'entitat International Network of Liberal Women.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada