dimecres, 2 de setembre del 2015

Fulletó ex-libris, amb el Petit Diccionari Personal de Símbols i Al.legories

Aquí teniu un muntatge visual de dues cares del fulletó de mà, el tercer de la sèrie, que vaig editar amb el propòsit didàctic d'informar de manera general sobre el tema dels ex-libris i sobre la meva feina com a creadora d'ex-libris en particular. A dalt hi ha la primera cara de presentació, eminentment visual. A l'interior hi ha un text amb tres apartats: Ex-libris, Origen i Actualització, i Realització. A sota del text hi ha la reproducció de quatre ex-libris, amb una explicació del seu significat. A la part del darrere hi ha el Petit Diccionari Personal de Símbols i Al.legories, que veieu aquí. Finalment, en la pàgina dels crèdits hi ha el meu nom, adreça i telèfon, juntament amb el logo MC Martells/Costa. Us explico aquesta darrera circumstància. La renovació visual d'aquest fulletó, que havia tingut dues edicions anteriors fetes per mi, pràcticament és idea de l'amic publicitari Salvador Martells que, atenció, va ser qui em va regalar l'exemplar, estimadíssim!, que tinc del Diccionari de Símbols de Juan-Eduardo Cirlot. Me'l va regalar (ho sé perquè està dedicat) pel Nadal del 1987 (Editorial Labor, 1979, 3ª edició). El meu Petit Diccionari és, doncs, un diccionari intuïtiu, autodidacte, que se'm va ocórrer de confeccionar en el mateix fet de dissenyar ex-libris, en veure la necessitat de fer correspondre els conceptes amb una imatge que en suggerís el significat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada