dimarts, 10 de febrer del 2015

Ex-libris Josep Mª Altimir

L'any 1989 vaig dibuixar a tinta aquest ex-libris (número 229 de la meva llista) a nom de Josep Mª Altimir. En un joc d'equilibris, en la composició hi ha elements distintius de la seva professió de farmacèutic. En el món de l'exlibrisme hi deu haver centenars, milers d'ex-libris propietat de farmacèutics.
La confecció d'aquest blog -agraeixo que els fills hi hagin insistit, mare, s'ha de veure el que has fet!- em va donant perspectiva, en efecte, de la meva trajectòria. Una cosa que ja no puc fer com abans, i ho he anat repetint, és aquests originals tan perfectes, amb aquells estris que es feien servir anys enrere, rotrings, en deien, no sé si encara són vius. N'hi havia de diferents mides. Segons el que s'havia de fer es triava una punta més fina o una punta més gruixuda. Era hàbil, en això. Vaig aprendre aquesta manera de treballar els originals preparats per a imprimir a l'estudi de publicitat Parera, on vaig treballar al llarg de tres anys, i vaig continuar l'ofici a les gràfiques Roder, i encara a Publicitària Catalana. Tot això abans de casar-me i ser mare. Després vaig treballar free lance, així podia tenir cura de la mainada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada